Izglītība
1

Garkalnes Mākslu un vispārizglītojošās pamatskolas profesionālās ievirzes mākslas jomas nodaļu šogad absolvēja pieci jaunieši - Monta Jūlija Melbārde, Viktorija Orbe, Reičela Marta Geida, Patrīcija Kareva un Rihards Strazds, kuru diplomdarbi šobrīd ir apskatāmi Berģu kultūras nama telpās.

Šajā mācību gadā audzēkņu noslēguma darbi ir bijuši ārkārtīgi daudzveidīgi kā tehnikas izvēlē, tā tematikā.

Monta izvēlējās veidot lampu abažūrus, pinot Makramē tehnikā un radīt lustru grupu “Baltā paradīze. No mezgla līdz pilnībai…”, jo kā pati apgalvo: “...rokdarbi man ir padevušies jau kopš bērnības, un māksla man ir sirdij tuva, tāpēc vēlējos izmēģināt  un  pilnveidot iemaņas Makramē tehnikā. “Baltā paradīze”, jo vārds paradīze cilvēkiem parasti asociējās ar mīlestību, siltumu, jaukumu, un šādas baltas mezglotas lustras, kas izstaro gaismu un siltumu atgādina tādu, kā paradīzes atmosfēru.”

Rihards savā diplomdarba projektā izvēlējās veidot galda spēli - šahs “Briesmas”, kā realizācijas materiālu izvēloties plastisko akmensmasu, lai veiksmīgāk atainotu savu izvēlētā stāsta stilizētās figūriņas - liesmveidīgas galvas, ciklopiskas un matainas acis, asmeņaini kroņi. Rihards: ”Mani iedvesmoja doma, ka varēšu spēlēt ar kādu galda spēli, kuru pats esmu radījis!”

Viktorija mērķtiecīgi strādāja pie tērpu kolekcijas “Gadalaiku romantisms apģērbā”. Procesā apgūstot šūšanas, piegrieztņu modelēšanas, krāsu saskaņošanas prasmes un iedziļinoties Romantisma modes stila tendencēs  - paplatinātās piedurknes, daudzkārtu volāni, šauras korsetes, vēsturisko stilu apvienojot ar mūsdienu redzējumu, tika radīti četri tērpu komplekti, katram gadalaikam pa vienam, kurus apvieno gaiši zila bāzes kleita, kā debesis, kas ir nemainīgas. Viktorijas atziņas: “Manuprāt, mūsdienās viss ir ļoti pelēks un vienkāršs, tāpēc es vēlējos radīt tērpus, kuri atspoguļoja radošumu. Mūsdienās ļoti reti kurš vēlas izcelties, jo baidās par, ko citi padomās, tajā laikā (19.gs. sākums) cilvēki vēlējās izcelties un tas padarīja to par krāšņu gadsimtu. Manuprāt, mums vajadzētu censties izcelties un atdzīvināt šo pelēko pasauli, lai mēs visi neizveidojamies par vienu lielu pelēku masu.”

Patrīcija izstrādāja ziepju formu dizainu, komplektu “Gadskārtas”. Katram gadalaikam veltot raksturojošu augu - Sniegpulkstenīte, Pelašķis, Fizālis, Aslapu ilekss, kā etalonu, kuru atkārtot eksperimentējot ar nokrāsu, smaržu un pildījuma augiem. Darba procesā mācījās maketēšanu, dizaina izstrādes procesu, formu, pretformu veidošanu un ziepju masas izgatavošanas tehnoloģiskās nianses. Kā patiesa dizainere uzsākot darbu nostāda priekšplānā problēmu, “...es izlēmu, ka mana misija būs izveidot ziepju formas, kādas nekur iepriekš nav redzētas!”

Reičela veidoja T-kreklu kolekciju “Geidu ciltskoks”. Darba procesā tika izstrādāts grafisks ģimenes ciltskoka atainojumu un apgūtas tekstilmateriāla apdrukas tehnikas - stencils un  sietspiede. Reičelas diplomdarba mērķis bija apjaust savu ģimeni no tēta puses, kas vainagojās ar brīnišķīgu ģimenes apvienošanas un saliedēšanas projektu.

Paldies jauniešiem par viņu talantu, apņēmību un neatlaidību kopīgo ceļu ejot mākslas virzienā! Paldies pasniedzējām Inga Rozīte, Sanita Mickus un Arta Baltā par pacietību, iedrošināšanu un spēju attīstīt audzēkņu māksliniecisko garu! Paldies vecākiem par milzīgo atbalstu!