Projekti Izglītība
1
1
1

Eiropas Komisijas Digitālās izglītības rīcības plānā ir uzsvērta Eiropas Savienības mērogā paredzētā prioritārā loma pedagogu digitālās kompetences pilnveidei (Eiropas Savienības Padome, 2022), lai veicinātu pedagogu prasmi efektīvi izmantot digitālās tehnoloģijas un informācijas un komunikācijas tehnoloģijas izglītībā, paaugstinot digitālo kompetenci un pielāgojoties straujajai tehnoloģiju attīstībai. Digitālās prasmes mūsdienās ir nepieciešamas ikvienam, jo digitālās iespējas rada neierobežotu potenciālu attīstīt savu konkurētspēju darba tirgū un izglītībā.

Upesleju sākumskolas vadība un pedagogi turpina iesaisti Erasmus+ projektos, kuru ietvarā ir arī digitālo prasmju pilnveide. Eiropas Savienības ERASMUS + programmas pamatdarbības Nr. 1 (KA 1) skolu sektora projekta “The next level!” (projekta nr. Nr. 2023-1-LV01-KA122-SCH-000145675) ietvaros no 17.10.2023-25.10.2023. Upesleju sākumskolas direktore Irēna Frankoviča, pedagogi Iveta Griķe, Līga Circene, Valērija Iļjina un psiholoģe Zane Gulbe devās uz Turciju, Antāliju, lai tālākizglītības mācību centrā CEKDEV International Education and Development Academy Yeni Emek Mah. Ceyhan Caddesi, tālākizglītības mācību ietvaros apgūtu digitālo rīku, platformu un to risinājumu pielietojumu macību procesā, sekmējot izglītojamo ne vien zināšanu, prasmju un kompetenču attīstību, bet arī radošumu un digitālo pratību, kas ir neatņemama 21. gs. gan sabiedrībā, gan izglītības procesā – pedagogiem un izglītojamajiem. Digitālā prasme ir ierindota to astoņu pamata prasmju skaitā, kas ir definētas mūžizglītības kontekstā. Latvijas digitālās transformācijas turpmākā attīstība ir atspoguļota dokumentā “Par Digitālās transformācijas pamatnostādnēm 2021.–2027. gadam”, kas ir apstiprināts Ministru kabinetā 2021. gada 7. jūlijā (Ministru kabinets, 14.07.2021.).

Mācību ietvarā tika apgūti ne vien digitālie rīki (Word Art, Padlet, Voki, Canva, platforma freeonlinesurveys.com, graffity fonts (graffity maker) - fontmeme.com, Educaplay, Edpuzzle, Kahoot, Quizlet), bet arī fokusēts katra rīka pielietojums mācību procesā,  kā arī vairāku rīku kombinēšana satura efektivitātes paaugstināšanai. Tika praktizēta uzdevumu ar digitālo saturu veidošana un izmēģinājums, lai kopā ar kolēģiem un mācību satura pasniedzēju diskutētu par katra rīka, platformas un metodes pielietojuma efektivitāti, funkcijām un lietderību mācību procesā.

Tika apmeklēts arī “DOKUMAPARK” parks, kas ir multifunkcionāls parks/kultūras centrs, kurā atrodas vairāki muzeji, kurā pedagogiem bija uzdevums izveidot aktivitāšu plānu mācību procesa ietvaros vienas dienas aktivitātēm kādas konkrētas tēmas apguvē, iesaistot arī digitālos risinājumus.

1
1