1

Cekulaina zīle dzied
Rīgas torņa galiņā.
Tec, māsiņa klausīties,
Kādu ziņu zīle nes.
                    /Latviešu t.dz./


23. jūlija pusdienlaikā Zaķumuižas bibliotēkas  Bērnu jauniešu un vecāku žūrijas (BJVŽ) eksperti tikās pie Brīvības pieminekļa, lai klausītos  gides Ilzes Valges stāstījumā par Vecrīgas vēsturi.

Ekskursiju sākām pie Brīvības pieminekļa – vietas, kur satiekas Latvijas vēsture un simboli. Mūsu uzmanību piesaistīja taktilais Brīvības pieminekļa modelis, kas veidots no bronzas ar Braila uzrakstiem.  Mūsu pirmais foto bija ar G. Zilbaloža filmas “Straume” kaķi.

Tālāk devāmies cauri romantiskajam Bastejkalna parkam. Apskatījām Latvijas ģerboņu sienu, aizgājām līdz Pulvertornim, izgājām cauri Zviedru vārtiem un piestājām pie Bendes namiņa, kas atgādināja par Kārļa Skalbes pasaku “Bendes meitiņa”. Līvu laukumā redzējām, kā ar viļņotu bruģi un apstādījumiem iezīmēta kādreizējā Rīdzenes upes gultne — ja gide to nebūtu īpaši izcēlusi, mēs to, iespējams, pat nepamanītu.

Lai noturētu ekspertu uzmanību, tika dots uzdevums atrast Meistaru ielā paslēptās vardes un skulptūru ar grāmatu lasošu zēnu. Bērnu uzmanība bija apsveicama uzdevums tika izpildīts lieliski. Pēc labi paveikta darba -  brauciens  Sv. Pētera baznīcas tornī, no kura pavērās skats pāri  Rīgai. Pirmā ēka, ko pamanījām – Latvijas Nacionālā bibliotēka.

Apskatījām arī  “Rīgas atslēgu” – lielu metāla skulptūru Rātslaukumā, kas tika izveidota par godu Rīgas 810 gadu jubilejai no cilvēku saziedotām atslēgām. Kopumā tika savāktas 52
763 atslēgas.

Ekskursiju noslēdzām Doma laukumā, kur mūs sagaidīja pārsteigums – garšīgs un godīgi nopelnīts Ikšķiles saldējums. 

Atceroties šo dienu viena no vērtībām ir tā, ka bērni bija kopa ar vecākiem , un sarunas par redzēto un piedzīvoto turpināsies mājās, ģimenes lokā.

Neskumsti, ja nepiedalījies šajā ekskursijā, Zaķumuižas bibliotēka aicina pieteikties jaunos ekspertus dalībai BJVŽ grāmatu lasīšanai un vērtēšanai!

"Grāmata ir ceļojums – tā spēj tevi aizvest visur, kur vien sirds vēlas būt."
                                                                                              /Autors anonīms/

1

Saistītas tēmas

Bibliotēkas