21. oktobrī, rudens skolēnu brīvlaikā, Ropažu novada izglītības iestāžu pedagogi pulcējās Kultūras centrā “Ulbrokas Pērle” uz konferenci iekļaujošas izglītības realizēšanā “Iekļaujoša skola: prakses un nākotnes redzējums”.
Domes priekšsēdētaja Signe Grūbe uzrunā atzīmēja konferences temata nozīmīgumu izglītības jomā, jo atbalsts ik vienam bērnam ir svarīgs viņa turpmākajai izaugsmei.
Pasākumu atklāja Latvijas Universitātes Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultātes Uztveres un kognitīvo sistēmu laboratorijas vadītājs, vadošais pētnieks, profesors Jurģis Šķilters ar lekciju “Mācīšanās jauda un veiktspēja: uztveres un kognitīvie procesi”. Profesors sniedza pārskatu par mācīšanās veidiem un pamatprincipiem uztveres pētniecības griezumā, ņemot vērā jaunāko pētījumu rezultātus un īpašu vērību pievēršot vizuāli telpiskiem procesiem zināšanu apguvē. Lekcijas laikā risināja problēmjautājumu - vai un kā vizuāli telpiskie procesi var kalpot par zināšanu apguves diagnostiskiem un veiktspēju uzlabojošiem faktoriem, kā mācīšanās jaudu ietekmē digitālie un analogie rīki un vide.
Diskusiju par skolēnu kognitīvo spēju dažādību klasē turpināja Latvijas Universitātes docente un vadošā pētniece Liena Hačatrjana, uzsverot, ka skolēnu individuālās atšķirības ir dabiska un svarīga mācību procesa daļa, kurai skolotājiem jābūt gataviem pielāgoties.
Konferences praktiskajā daļā pedagogi piedalījās tematiskajās lekcijās jeb “paralēlajās pieturās”, kurās pedagogiem bija iespēja rast idejas kā atbalstīt bērnus, lai viņi varētu ar vienlīdz labu jaudu piedalīties mācību procesā. Lekcijā “Bērni ar dažādām sensorajām vajadzībām un atbalsts tām klasē”, kuru vadīja psiholoģe, pētniece, grāmatas “Saprast UDHS” autore Dana Skara, bija iespējams iepazīt sensoro rīku lietderību.
Bērnu aizsardzības centra Vardarbības intervences komandas speciālistes Kitijas Keres un Elīnas Brilas nodarbībā “Neformāls – ērts visiem” ieteica kā ar rotaļīgumu veicināt klases/grupas bērnu draudzīgu attieksmi vienam pret otru.
Pieturā “Atbalsts skolēniem ar mācību grūtībām, valodas sistēmas nepietiekamu attīstību ieteikumi individuālā mācību plāna izveidē un tā realizēšanā” Rīgas sākumskolas “Valodiņa” direktore Inese Groza un speciālā pedagoģe Ieviņa Vanaga dalījās pieredzē par darbu skolā veidojot un realizējot skolēnu individuālos mācību plānus un pieturā “Izaicinājumi sākumskolā. Savukārt bijušais Valmieras Pārgaujas sākumskolas direktors Viktors Litaunieks sniedza savu redzējumu par izaicinājumiem un iespējām sākumskolas vidē, balstoties uz personīgo pieredzi skolas vadībā.
Konference rosināja katram pedagogam ar jaunām acīm ieraudzīt savus skolēnus un ar pārliecību veidot vidi, kurā ikviens var justies saprasts, atbalstīts un gatavs mācīties.