23. oktobrī Ropažu vidusskola sadarbībā ar Ropažu novada pašvaldību organizēja konferenci novada pedagogiem "Digitālā transformācija – mākslīgais intelekts skolotāja atbalstam diferenciācijas procesā".

Konferenci Ropažu Kultūras centrā atklāja Ropažu novada Izglītības, jaunatnes lietu, kultūras un sporta departamenta direktore Sanita Tīberga un Ropažu vidusskolas direktore Nora Pavlova.

Edgars Čerkovskis, Ekonomikas un Kultūras augstskolas maģistra studiju programmas “Aprites ekonomika un sociālā uzņēmējdarbība” direktors, uzstājās ar lekciju “MI (Mākslīgais intelekts) skolotāja darbā – palīgs nevis šķērslis”. Šīs lekcijas laikā pedagogiem bija iespēja izjust ļoti daudzveidīgu emociju gammu – no smiekliem, atceroties Draugiem.lv spēli Ferma, līdz šokam, uzzinot par digitālā satura patēriņa sekām uz cilvēka kognitīvajām spējām. Pati būtiskākā E. Čerkovska atziņa, kuru, redzot prezentācijas slaidā, pedagogi fotografēja visvairāk, bija: "Mākslīgais intelekts nedos neko, ja nav dabīgā intelekta."

Pēc lekcijas ikvienam konferences dalībniekam bija iespēja apmeklēt 3 praktiskās darbnīcas. Ropažu vidusskolas datorikas skolotājas Annas Bornes vadītajā darbnīcā "Gatavo ar Brisk: mācību materiālu veidošana ātri un ērti" skolotāji izmēģināja mazākpazīstamu mākslīgā intelekta rīku dažādu avotu apstrādei un mācību aktivitāšu veidošanai.

Ropažu novada tehnoloģiju mācību jomas koordinatore un Ulbrokas vidusskolas datorikas skolotāja Jūlija Griba darbnīcā "Mācību stundas plānošana un mācību materiālu izveide ar lietotnēm Canva un Claude AI" iepazīstināja ar prezentāciju un interaktīvu aktivitāšu veidošanas iespējām.

Darbnīcu "Teksta ģenerēšana, apstrāde, audio un vizuālo materiālu izveide ar populārākajiem rīkiem – ChatGPT, Gemini un Microsoft Copilot" vadīja lektors Edgars Čerkovskis.

Pedagogi pēc konferences atzina, ka profesionālās pilnveides pasākums ir bijis ļoti vērtīgs un ikviens brīdis ticis pavadīts lietderīgi.

Lūk, dažas pedagogu sniegtās atziņas:

* Esmu šokā. Mēģināšu atpazīt, vai raidieraksti un video, kurus skatos, ir MI ģenerēti vai arī dzīvu cilvēku filmēti.

* Īsi tiktoki un īsi video samazina uztveres spējas. Tas izskaidro, kāpēc bērni nespēj noturēt uzmanību stundās.

* Smadzenes arī jātrenē – lasot!

* Ir vairāki MI rīki, un tie savā starpā sadarbojas. MI ir lielisks palīgs darbā, tikai jāmāk precīzi izteikt savas vajadzības.

* Vairāk šādu profesionālās pilnveides pasākumu!

Paldies ikvienam, kas iesaistījās konferences organizēšanā un norises nodrošināšanā!

 

Pasākums tika finansēts no ESF Plus projekta Nr. 4.2.2.3/1/24/I/001 “Pedagogu profesionālā atbalsta sistēmas izveide” līdzekļiem.

 

Inga Narmonta

Ropažu vidusskolas direktora vietniece un Ropažu novada latviešu valodas mācību jomas izglītības metodiķe

Saistītas tēmas

Aktualitāte Izglītība