Izglītība
1

Par iekļaujošu izglītību pēdējos gados dzirdam daudz, vairāk izceļot  bērnus ar speciālajām vajadzībām, tomēr būtībā tā attiecas uz katru bērnu un katru pedagogu, jo runa ir par dažādību, par būšanu blakus un kopā vienam ar otru.

Jau pirmajā izglītības posmā jādomā par daudzveidīgu vajadzību atzīšanu, pieņemšanu, par atbalsta sniegšanu – gan bērniem ar speciālām vajadzībām, gan bērniem ar atšķirīgām valodas prasmēm, gan talantīgiem bērniem, gan tiem, kas nonākuši grūtībās dažādu apstākļu dēļ.

Tikpat nozīmīgi, cik bērniem, ir sniegt atbalstu pirmsskolas pedagogiem, kas ikdienā saskaras ar neskaitāmiem jautājumiem, izaicinājumiem, grūtībām, kas iet roku rokā ar iekļaujošu izglītību.

22. februārī Ulbrokas PII "Pienenīte"  notika seminārs "Viena pirmsskola visiem - pirmsskolas pedagoga loma iekļaujošajā izglītībā" ar mērķi atbalstīt, iedvesmot un dalīties pieredzē vienam ar otru.

Semināra ietvaros PII "Pienenīte" komanda pastāstīja par Erasmus + projektā “Viena pirmsskola visiem” piedzīvoto, kā arī  kursos "Somijas pieeja bērniem ar īpašajām vajadzībām: mācīšanās un izaugsmes veicināšana" gūtajām idejām un praktiskām aktivitātēm, savukārt, vieslektore, speciālais pedagogs Ieva Finka dalījās ar savu pieredzi par iekļaujošas izglītības realizāciju pirmsskolas izglītības iestādē -  par izglītojamo speciālo vajadzību izvērtēšanas metodiku, mācīšanās grūtību iemesliem, iespējām palīdzības sniegšanā.  

Iekļaujoša izglītība nav tikai pedagoga atbildība un uzdevums – tas ir izglītības iestādes, visas sabiedrības un valsts jautājums, kurā risināšanā jāiesaistās mums visiem, lai kopā veidotu sistēmu, kurā būtu iespējams atbalstīt ikviena bērna vajadzības.