2025. gada 30. maijā Rīgas valstspilsētas pašvaldība un Ropažu novada pašvaldība kopā ar “Rīgas satiksme” parakstīja vēsturiski pirmo trīspusējo sadarbības līgumu par sabiedriskā transporta pakalpojumu līdzfinansēšanu. Saskaņā ar līgumu Ropažu novada pašvaldība finansiāli piedalīsies trīs autobusu maršrutu – 16., 34. un 47. nodrošināšanā, kas šķērso Ropažu novada teritoriju. Līdz šim šos maršrutus finansēja tikai Rīgas pašvaldība, taču turpmāk Ropažu novads līdzfinansēs to maršruta daļu, kas atrodas tā administratīvajā teritorijā. Šī vienošanās ir nozīmīgs solis ilgtspējīgas un efektīvas mobilitātes veidošanā Rīgas metropoles areālā.
Rīgas domes priekšsēdētājs Vilnis Ķirsis: “Rīgas un Pierīgas novadu sadarbība praktiskās lietās ir ieguvums mūsu iedzīvotājiem - jo pieejamāks būs sabiedriskais transports ne vien Rīgā, bet arī mums tuvajos novados, jo vairāk cilvēku to izmantos, ļaujot samazināt ikdienā Rīgā iebraucošo automašīnu skaitu. Novērtēju Ropažu novada domes konstruktīvo un uz iedzīvotāju ērtībām vērsto lēmumu.”
“Pateicoties Ropažu novada pašvaldības deputātu atbalstam, ir izdevies rast risinājumu “Rīgas satiksme” sabiedriskā transporta reisu saglabāšanai un pagarināšanai Ropažu novadā. Ceram uz turpmāku veiksmīgu sadarbību ar “Rīgas satiksme”, lai uzlabotu sabiedriskā transporta pieejamību novada iedzīvotājiem” Vita Paulāne, Ropažu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja.
“Šis ir veiksmīgs piemērs, kā pašvaldības kopā ar Rīgas satiksmi var vienoties par kopīgu pakalpojumu nodrošināšanu saviem iedzīvotājiem uz vienlīdzīgiem nosacījumiem. Ir sperti pirmie soļi Rīgas metropoles praktiskā iedzīvināšanā,” uzsver Rīgas satiksmes valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa.
Maršrutos nodrošinātais reisu skaits būs tāds, kādu apstiprinājusi Rīgas valstspilsētas pašvaldības Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisija, un tas atbildīs gan Rīgas, gan Ropažu novada iedzīvotāju vajadzībām.
Līdzīga sadarbības forma piedāvāta arī Mārupes novada pašvaldībai. Ņemot vērā, ka maršrutus uz Mārupi lielā mērā izmanto šīs pašvaldības iedzīvotāji, ir tikai loģiski un taisnīgi, ka pakalpojuma nodrošināšanā iesaistās arī attiecīgās pašvaldības. Laikā, kad Rīgas pilsētas budžeta iespējas ir ierobežotas, īpaši svarīgi ir nodrošināt līdzsvarotu izmaksu sadalījumu, lai sabiedriskā transporta slogs neattiektos tikai uz Rīgas iedzīvotājiem.